Kukuruzni krekeri sa semenkama, i namaz od sremuša i sira


Ovi hrskavi, prhki krekeri sa semenkama divni su i bez ikakvih dodataka, ali, u društvu ovog finog namaza sa sremušem, postaju pravo kulinarsko remek-delo. ♡


Recept za krekere imam odavno, a namaz sam sada po prvi put napravila, i svideo mi se na prvi zalogaj. Sremuš, ili, kako ga još zovu, medveđi luk ili divlji luk, izuzetno je zdrava i ukusna biljka. Mirisom i ukusom dosta podseća na beli luk, ali je, po meni, ipak u pitanju nešto nežniji ukus (što mi se baš i dopada). Neću mnogo pisati o njegovoj lekovitosti, samo skoknite na Vikipediju. :)
 

U planu mi je bilo da napravim namaz, a onda mi je trebalo nešto sa čime ću ga jesti, te se setih ovog proverenog recepta i krekera koje svi volimo. Kako se to ispostavilo kao divna kombinacija, reših da ne razdvajam te dve divote, već da recepte objedinim.


Recept za krekere

Sastojci:

100 g kukuruznog brašna
200-230 g belog brašna
50 g ovsenih pahuljica
50 g semenki suncokreta (koristila sam već pečene)
40 g lanenog semena
40 g susama
1 kesica praška za pecivo
nepuna kašičica soli
150 ml suncokretovog ulja
150 ml belog vina


Priprema:

U jednoj posudi izmešati obe vrste brašna (ne stavljati odmah svu količinu belog brašna), semenke, pahuljice, so i prašak za pecivo. Dodati ulje i vino, i zamesiti testo uz dodavanje belog brašna (po potrebi). Testo ne treba biti suviše tvrdo, već je bitno da se ne lepi za ruke.
Razvući testo oklagijom na pobrašnjenoj podlozi, na debljinu od oko 5 mm. Krekere vaditi okruglom modlicom, čašom, ili, pak, rezati pravougaonike. Ukoliko se odlučite za okrugle krekere, kao ja sada, onda ostatke testa samo malo premesite, pa opet razvučete i vadite krugove. Postupak ponavljate dok ne utrošite sve testo. Krekere ređajte na pleh obložen papirom za pečenje. Ja sam ih jedva smestila u jedan pleh (dimenzija 28x40 cm), znajte da ih ima dosta. Pecite ih u rerni zagrejanoj na 160˚C. Kod mene su bili pečeni za 20-ak minuta.


Recept za namaz sa sremušem i sirom

Sastojci:

1 veza sremuša (oko 25 g)
3 kašike kisele pavlake
2-3 kašike sitnog sira
1-2 kašike maslinovog ulja
biber
majonez (nije obavezan)
so (ukoliko je potrebno)


Priprema:

Sremuš operite, uklonite drškice, i sitno ga iseckajte (ručno ili u seckalici). Prebacite u činiju. Dodajte kiselu pavlaku, sir, biber i ulje, pa lepo promešajte. Probajte, pa ako je neslano, malo posolite. Po želji možete dodati  i majonez, ali bih vam preporučila da sa strane odvojite malu količinu namaza i u njega dodate majonez, da vidite da li vam se tako dopada. Namaz čuvajte u frižideru. Najbolje je da tu odstoji par sati pre služenja.


Ne znam šta bih pre da pohvalim! Krekeri se tako jednostavno i brzo prave, sadrže divne zdrave semenkice, prhki su, hrskavi i rone se pod zubima. Odlična su grickalica, ali u kombinaciji sa ovakvim namazom, ili uz jogurt, mogu biti i odličan doručak ili večera. S druge strane, posni su, pa su idelani za vegane i za one koji poste. U tom slučaju, mislim da bi lepo išli uz kikiriki puter, možda čak i uz ajvar. Kada ih jednom budete probali, verujem da ćete ih često praviti. Odlični su i kada vam dolaze gosti, jer su spremni za manje od sat vremena, a ne treba vam ni mnogo skupih sastojaka. Ne sećam se da su nama ikad ostali za sutradan, ali, sve dok ih ima, ne gube na svojoj divnoj hrskavoj teksturi. Obožavam ih!
 

Namaz je, takođe, jako ukusan! Umesto sitnog sira, možete koristiti i neki krem sir, ali ja sam tada imala sitnog sira u frižideru, pa sam rešila da njega upotrebim. Pošto sremuš nije toliko sitno iseckan i tekstura namaza nije idealno kremasta, može se jesti i kao salata uz bilo koji obrok. Ali, na krekerima je fantastičan. Još bih odozgo malo posula i ljute mlevene paprike. Mmm... Šteta što nisam fotografisala takvu kombinaciju (to je bilo uveče), jer je crvena paprika bila predivan kontrast belo-zelenom namazu, pa je tako osim dobrog ukusa sve bilo i prelepog izgleda. Namaz mi je u frižideru stajao nepuna dva dana, toliko je potrajao. :) Inače, nisam sigurna koliko bi smeo da se čuva. Zato je najbolje ne praviti ga u velikim količinama (osim ako ga ne pravite za veći broj ljudi), mada, ako ste ljubitelj luka i sira, ne verujem da će vam trebati puno vremena da ga smažete. :) 


Ukoliko isprobate neki od recepata, pišite mi svoje utiske: ovde ili na fejsbuk stranici.


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари