Domaće kokosovo mleko i veganska topla čokolada

Napraviti kokosovo mleko kod kuće je iznenađujuće lako! Tako će svi oni koji ne konzumiraju mleko životinjskog porekla moći da uživaju u divnoj toploj čokoladi, ali i drugim poslasticama u kojima se upotrebljava mleko.


Jako sam se obradovala kada sam saznala da kokosovo mleko možemo sami napraviti kod kuće, i da nam kokosov orah nije neophodan za to. :) Kao inspiracija da i sama pokušam da ga napravim, poslužio mi je ovaj recept. Videćete koje sam mere ja koristila, ali vi svakako možete koristiti manje ili više kokosa i pri tome smanjivati, odnosno povećavati količinu vode. Takođe, tako možete sami odrediti i gustinu kokosovog mleka.


Sastojci za kokosovo mleko:

500 ml vrele vode


Priprema:

C Kokosovo brašno sipajte u šerpu srednje veličine i prelijte vrelom (ne ključalom) vodom. Poklopite i ostavite tako da odstoji oko sat i po, do dva. Nakon toga, smesu prespite u blender. U slučaju da je kokos upio baš svu vodu, ugrejte još samo malo vode i dolijte ako želite, ali nije obavezno. Dobro izblendujte smesu, a potom je sipajte kroz cediljku u neku posudu, gnječeći pritom kašikom kokos, kako bi izašlo što više tečnosti. I - kokosovo mleko je gotovo! Možete ga odložiti u frižider. Ja ga uvek iskoristim još istog dana, tako da nisam sigurna koliko može potrajati u frižideru. Ono što ostane u cediljki jeste kokosovo brašno (pročitala sam da je kokos koji kupujemo u kesicama zapravo rendani kokos, a ne kokosovo brašno) koje se može sušiti i dalje koristiti. Kada budem imala neki dobar recept u kome se kokosovo brašno može iskoristiti, pisaću o tome.

Kokosovo brašno
Kokosovo mleko je prilično masno, pa će se, ubrzo nakon njegove pripreme, na vrhu nataložiti čvrst, prilično mastan sloj, koji je potrebno samo ukloniti kašikom pre upotrebe mleka, a čitala sam da se to može iskoristiti u supama ili sosevima. Nisam probala.


Do sada nisam koristila ovakvo mleko samostalno, već samo u toploj čokoladi, toplom kakao napitku i smoothie-u, kada sam u blenderu zajedno sa njim izmiksala maline, višnje, ribizle, bananu i ovsene pahuljice, i dobila divan, vrlo ukusan napitak. Ukoliko isprobam mleko u kolačima, ili nekim jelima, sigurno ću vam pisati o tome.


A, sada - topla čokolada! :)


Sastojci za vegansku toplu čokoladu:

200 ml kokosovog mleka
30 g posne čokolade za kuvanje
1 kašika C Kakao praha
1/2 do 1 ravne kašičice šećera (zavisno od toga koliko je čokolada slatka)
prstohvat soli


Priprema:

U manju šerpu staviti izlomljenu čokoladu, pa dodati C Kakao prah i 100 ml mleka. Kuvati na laganoj vatri dok se čokolada ne istopi. Zatim, dodati ostatak mleka, prstohvat soli, pa uz mešanje kuvati još nekoliko minuta. Na kraju dodati šećer i C Vanilin šećer, pa mešati još nekoliko minuta. Čokolada će malo početi da se zgušnjava, tada je sklonite sa šporeta i sipajte u šolju.


Nikada ne biste pogodili da je ova topla čokolada napravljena sa kokosovim mlekom, jer ukus kokosa se i ne oseća. Jedino mi se čini da je nešto masnija nego kada se napravi sa običnim mlekom, no, vrlo ukusna. Svi vegani sada mogu uživati u finom čokoladnom napitku!
 

Ukoliko isprobate recepte, pišite mi. Na fejsbuku ćete me naći ovde.

Do narednog recepta,

Prijatno!

*Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija.

 

Коментари