Mafini sa bananama i čokoladom



Još jedni divni mafini, mekani i sočni, u malo zdravijoj varijanti.


Kada želite da probate nešto slatko, a u isto vreme zdravo, slobodno posetite blog Na tanjiru, i tamo ćete recept za tako nešto sigurno naći! Ove mafine pronašla sam baš tu, a znala sam i pre nego što sam ih napravila da će biti odlični. Imam poverenja u Miličine recepte. :)
Mafine sam pravila po malo izmenjenom receptu, u, takozvanoj, zdravijoj verziji, koju je Milica navela na svom blogu. Ja sam tu dodala još koju izmenu, i takav recept delim sa vama!


Potrebni sastojci:

150 g mekog pšeničnog brašna
100 g integralnog pšeničnog brašna (koristila sam Danubius)
1 puna kašičica praška za pecivo
1/3 kašičice sode bikarbone
1/4 kašičice soli
70 g šećera
1 kašika kakaoa (nezaslađenog!)
1/3 kašičice cimeta (ili po želji)
na vrh kašičice muskatnog oraščića
na vrh kašičice đumbira u prahu
60-80 g seckane čokolade za kuvanje (koristila sam Kandit)
1 jaje
100 ml suncokretovog ulja
2 veće zrele banane
oko 50 ml jogurta
kesica vanilin šećera


Priprema:

U većoj posudi pomešajte prosejano pšenično brašno, *integralno brašno, so, *prašak za pecivo i sodu bikarbonu. Dodajte šećer, vanilin šećer, kakao i začine, i sve lepo sjedinite. Jedan deo seckane čokolade ostavite sa strane, a ostatak dodajte ovoj smesi sa brašnom.
U drugoj posudi umutite jaje (mutilicom ili viljuškom), dodajte  ulje i ispasirane banane. Dobijenu smesu dodajte u prvu činiju, sa suvim sastojcima, i promešajte tek toliko da se sastojci sjedine. Dodajte jogurt, ukoliko je smesa previše gusta.
U kalup za mafine stavite papirne korpice za pečenje i punite ih smesom. Ima je tačno za 12 mafina. Odozgo pospite seckanom čokoladom i pecite u rerni zagrejanoj na 180˚C, 15-20 minuta. Uvek savetujem oprez i bockanje testa čačkalicom, da biste bili sigurni jesu li mafini dobro pečeni.

* Uvek prosejem i integralno brašno, da ne bi bilo grudvica, s tim što, naravno, ne bacam deo koji ostane u situ, već ge vratim u prosejano brašno. Takođe, uvek prosejem i prašak za pecivo kada ga dodajem brašnu. 


Takozvani banana bread nisam nikada jela, ali ako liči na ove mafine, onda bi mi se i on sigurno dopao. Iako banane ne daju ovde neki intenzivan ukus, svakako doprinose kombinaciji svih ukusa, a kolačiće čine mekanim i sočnim. Ukus čokolade je, kako se meni čini, ipak najdominantniji, a tu su i divni začini koji mafine čine tako aromatičnim!

Kako sam mafine pravila uveče, nekoliko ih je ostalo za sutradan, pa su tada bili još ukusniji i mekši! Kao da su se tek tada svi ukusi lepo sjedinili i slili se u jedan, neodoljiv. Kada su još uvek topli, čokolada u njima je tečna, ali kada se potpuno ohlade, komadići čokolade su divno hrskavi. Jogurt sam dodala zato što sam smanjila količinu jaja i banana, pa da smesa ne bi bila toliko gusta. Možete staviti i malo više jogurta ukoliko vam se čini potrebnim (a, možda vam čak i 50 ml bude mnogo!), ali ne bi valjalo ni mnogo razrediti smesu. Dakle, dovoljno je samo malo, i to ukoliko vidite da je teže povezati suve i mokre sastojke, i da morate dodati još malo tečnosti. Ukoliko ne želite eksperimentisanje ovakvog tipa, jednostavno uradite po originalnom receptu. :)


Eto rešenja za prezrele banane koje više niko u kući ne želi da jede! :D Za kratko vreme, i vrlo lako, dobićete divnu poslasticu, a možda i doručak ili užunu, uz kafu ili čaj.

Ukoliko isprobate recept, javite mi svoje utiske ovde, ili na fejsbuk stranici. Tamo mi možete slati i fotografije mafina u vašoj izradi. ♡



Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари