Dunavski talas



Kremasta čokolada ušuškana između dva sloja čokoladnog biskvita, prošarana ljupkim višnjama, a sve to natkriveno oblakom što miriše na slatku pavlaku... To vas čeka u nastavku teksta.


Kako vam se čini kombinacija divnog, bogatog čokoladnog ukusa i slatko-kiselih višanja, pod snežnim pokrivačem? Meni se čini dobitnom! :) Za kolač Dunavski talas(i) je većina vas verovatno čula. Međutim, postoji više varijanti ovog kolača, a ovakav recept, po kojem ga ja pravim, nigde na internetu nisam mogla da pronađem. Izgleda da postoji samo u mojoj svesci, prepisan iz nekog časopisa. :) Ovaj Dunavski talas poseban je zbog svog bogatog čokoladnog ukusa i iz tog razloga mi se naročito sviđa. A, u kombinaciji sa višnjama i šlagom, ume da podseti i na Švarcvald tortu. Na neku posebno lepu Švarcvald tortu. Međutim, pravi se mnogo brže i lakše!


Potrebni sastojci:

Za testo:

3 jajeta
15 kašika šećera
15 kašika mleka
15 kašika suncokretovog ulja
15 kašika glatkog brašna
4 kašike C Kakao praha
300 g očišćenih višanja

Za krem:

500 ml mleka
6 kašika šećera

Za premazivanje:

350 ml mleka
čokoladne mrvice ili rendana čokolada


Priprema:

Odvojiti belanca od žumanaca, te belanca umutiti u čvrst sneg. U posebnoj činiji mikserom mutiti žumanca sa šećerom, dodati ulje i lepo sjediniti. Dodati i mleko, neprestano muteći, a zatim postepeno dodavati prosejano brašno pomešano sa C praškom za pecivo, te mutiti mikserom. Nakon toga dodati i C kakao prah, pa sve lepo sjediniti. Ako vam se masa čini previše gustom da biste je mutili mikserom, možete deo brašna i kakao umutiti i sjediniti kašikom. U tu smesu dodati sneg od belanaca i lagano sjediniti kašikom (ja koristim silikonsku spatulu u te svrhe).
Dobijenu smesu podeliti na dva jednaka dela, te jedan deo sipati u nauljen i pobrašnjen kalup (koristila sam tepsiju dimenzija 35x20 cm), i peći 5 minuta u rerni zagrejanoj na 180˚C.
U međuvremenu skuvati 2 kesice C Puding čokolada u 500 ml mleka, uz dodatak 6 kašika šećera, po uputstvu sa kesice. Najbolje bi bilo kada biste imali nekog da vam pomogne, pa dok vi spremate testo, on/ona skuva puding, tako da bude odmah spreman kada vam zatreba. :)
Na polupečeno testo poslagati višnje, preliti ih vrućim pudingom, a potom i drugom polovinom testa, pa vratiti kolač u rernu da se dopeče. Kod mene se pekao još 15-20 minuta.
Ohlađen kolač premazati sa umućenih 150 g C Šlag univerzalni i po želji posuti čokoladnim mrvicama ili rendanom čokoladom, a možete ga ukrasiti i višnjama, ili, jednostavno, ostaviti da odozgo bude beo. Kolač čuvati u frižideru.


Nadam se da sam fotografijama uspela da vam dočaram predivan ukus ovog kolača. Savršen čokoladni biskvit i gusti puding prošaran višnjama garantuju pravu uživanciju. A tu je još i penasti šlag koji mene po teksturi jako podseća na šam (neko kaže šaum) od belanaca, a tu je da na momente unese vazdušastost i nežnost u jake čokoladne talase. Za razliku od nekih šlagova koje sam ranije kupovala (uglavnom na merenje), ovaj je sve vreme uspeo da  zadrži oblik, odnosno, nije okopnio.

Kolač je najbolje napraviti dan pre služenja, a nakon dva dana je još i lepši. Biskvit postaje mekaniji i sočniji, a ukusi bivaju sve bogatiji. Međutim, male su šanse da potraje duže od dva dana. :)
Možete ga seći ovako kao ja, na veće kocke, a možete i na tanju parčad, kao što biste sekli tortu. On inače i podseća na tortu, i ukusom i izgledom.


Ne morate mi verovati na reč kada kažem da je ova verzija Dunavskog talasa fantastična. Ali, možete probati i uveriti se sami. A ja jedva čekam da čitam vaše utiske, koje mi možete pisati ovde ili na fejsbuk stranici. Radovala bih se i fotografijama ovog kolača u vašoj izradi, zato mi ih slobodno šaljite u inboks stranice.

Do narednog recepta,

Prijatno!

* Recept je realizovan u saradnji sa C slatka tradicija.


Коментари