,,Medeno srce'' mafini



Ako ste ljubitelj ovih punjenih kolačića uronjenih u čokoladu, ovi mafini su za vas!


Iako retko jedem kupovne kolače, medena srca ne mogu da odbijem! Stvarno ih volim i to je jače od mene. :D Juče sam pravila klasičan kolač medeno srce, onaj koji se peče u plehu pa potom reže na kocke (fotografiju možete videti na fejsbuk stranici). Pošto nas je sve oduševio, i taj ću recept podeliti sa vama, ali nekom drugom prilikom. Danas vam pišem o ovom iz kalupa za mafine.

Mafini pre nanošenja čokoladne glazure

Oni koji me prate na fejsbuku mogu da svedoče mojoj nedavno probuđenoj ljubavi prema mafinima. Hoću da isprobam što više različitih kombinacija, pa da među njima pronađem one meni najbolje. Ovi spadaju u one koji će se često praviti. Prava medena srca! Recept sam pronašla ovde i u potpunosti ga se pridržavala, osim kada su u pitanju začini.

Sastojci:

280 g brašna
100 g šećera
1 prašak za pecivo
prstohvat soli
1 kašičica kakao praha (nezaslađenog)
cimet po ukusu (ja stavim oko trećinu kašičice)
pola kašičice đumbira u prahu
malo muskatnog oraščića
1 jaje
250 ml mleka
85 g meda
50 ml suncokretovog ulja
 🌸
12 kašičica pekmeza od kajsija
 🌸
oko 100 g čokolade za kuvanje
1 kašika suncokretovog ulja


Priprema:

U jednoj posudi lepo pomešati prosejano brašno, prašak za pecivo, so, kakao, šećer i začine, a u drugoj jaje, mleko, med i ulje. Mislim da šećer možete umutiti i sa jajetom, tj. možete ga dodati u drugu posudu a ne u prvu, ali je, zapravo, svejedno. Nakon što ste sve sastojke lepo sjedinili, samo dodajte jednu smesu drugoj i lepo ih sjedinite.
U kalupe za mafine stavite korpice za pečenje. Napunite ih pripremljenom smesom (ima je tačno za 12 mafina). Na vrh svakog mafina stavite po kašičicu pekmeza, on će se tokom pečenja spustiti u testo.
Pecite mafine u rerni zagrejanoj na 180˚C. Obično ih pečem oko 15, 20 minuta, ali vas molim da ne čekate da to vreme prođe, već da sami blagovremeno proverite da li su mafini gotovi. Nebrojeno puta mi se desilo da nešto pečem duplo kraće od vremena navedenog u nekom receptu, pa zato i inače izbegavam da vama navodim tačno vreme. Čačkalicom probodite mafine (po obodu, ne u sredini gde je džem) da vidite da li se na nju hvata testo i da li ih treba još peći.
Pečene mafine ostavite u kalupima 10-ak minuta, a potom ih izvadite. Na pari otopite čokoladu sa uljem i kašikom prelijte mafine. Čokolada će malo curiti sa strane, da znate. Ali, ne mari, meni je to baš simpatično. :) Nisam ih prelivala odmah, već sam čekala da se prohlade, a onda sam ih prelivene stavila u frižider, da bi se čokolada stegla. Možete ih, po želji, ukrasiti mrvicama. Ja sam koristila Dr. Oetker zvezdice i đumbir u prahu.


Mogu jedino reći da je šteta što ih ima samo 12, eto! Predivni su! Testo je baš kao kod pravih medenjaka, a kad se dođe do džema, pa još u kombinaciji sa čokoladom odozgo, pravi ukus medenih srca. Još onako hladni iz frižidera, fantastični su. Kod nekoliko njih džem se nije u potpunosti spustio u testo, već je ostalo malo na površini. Nemojte brinuti zbog toga, kad se preliju čokoladom, ne vidi se ništa! ;)
Iako žalim što ih je malo, moram priznati da je jedan mafin sasvim dovoljan, jer je težak. Meni su bili fina užina uz čaj, a volim da napravim i izuzetak pa da ovako nešto pripremim za doručak.



Probajte i uverićete se da su predivni! Pišite mi svoje utiske i šaljite fotografije mafinčića ukoliko ih budete pravili. ♡

 
Do narednog recepta,
 
Prijatno!

Коментари