Karamel torta sa bananama


Baš sam ponosna na ovaj svoj recept, i vrlo ga rado delim sa vama, nadajući se da ćete poželeti da ga isprobate. ♡


Kako prolazi vreme, i ja sve više kuvam, pečem i mesim, sve više učim, tako se sve češće dešava da prepravljam recepte na koje naiđem, da kombinujem više njih, ili da smišljam neke nove, svoje. Ovo poslednje se najviše odnosi na torte, zato što tu ima toliko prostora za improvizaciju! Volim da omiljene ukuse smestim u jednu tortu, ali vodeći pri tome računa da se ukusi slažu. :) Ne sećam se kada sam (i da li sam, uopšte) probala kombinaciju karamele i banane, ali sam nekako bila ubeđena da je to odličan spoj! Tu je još i patišpanj sa orasima, malo kremaste vanile i bogata čokoladna glazura. To sigurno ne može biti loše! :)


Zamislila sam da torta bude okrugla, iako češće pravim(o) velike, četvrtaste torte. Paradoks je da, zapravo, oduvek više volim one okrugle, što zbog izgleda cele torte, što zbog izgleda pojedinačnih parčića. :)
Pravi se prilično brzo i jednostavno, pa mislim da bi se i početnici u kuhinji vrlo lepo snašli sa njom. 


Potrebni sastojci:

Za jedan patišpanj:

3 jajeta
3 kašike šećera
3-4 kašike oraha
1,5 kašika glatkog brašna

*peku se dva ovakva patišpanja

Za fil od karamele:

4 pudinga sa ukusom karamele (koristila sam C puding)
12 kašika šećera
1 l mleka
170 g margarina (ili putera)
100 g šečera u prahu

Za fil od vanile:

1 C šlag sa ukusom vanile
130 ml mleka

2-3 banane

100 g čokolade za kuvanje
80 g margarina
pola kašičice ulja


Priprema:

Najbolje je, pre svega, skuvati puding, kako bi se ohladio dok pripremite patišpanje. Skuvajte 4 pudinga, kojima ste dodali 12 kašika šećera, u litri mleka, po uputstvu sa kesice. Ostavite ga sa strane, da se ohladi. Možete ga izneti u hladniju prostoriju, ili ga povremeno mešati kašikom (tako nećete dozvoliti da se odozgo stvori korica). Znajte da će puding biti jako gust.
Za patišpanj odvojite belanca od žumanaca, pa ih mikserom umutite u sneg. Postepeno dodajte šećer i lepo sjedinite. Dodajte jedno po jedno žumance neprestano muteći. Zatim dodajte i orahe, pa mikserom lepo sjedinite. Dodajte i brašno, pa isključite mikser i brašno lagano umešajte kašikom. Smesu izlijte u okrugli kalup (može i tepsija) prečnika 26 cm, obložen papirom za pečenje. Pecite na 180˚ dok ne porumeni. Čačkalicom proverite da li je pečen. Ceo postupak ponovite i za drugi patišpanj.

Ohlađeni puding malo umutite mikserom, da postane kremastiji. U drugoj posudi umutite margarin (puter) sa šećerom u prahu. Dodajte mu umućeni puding i lepo sjedinite mikserom. Smesu rasporedite u dve posude, tako što ćete u jednu staviti 3, 4 pune kašike smese više nego u drugu.

Šlag umutite sa mlekom, po uputstvu sa kesice. Odložite ga u frižider.

Banane oljuštite i narežite na kolutove, ni tanke, ni predebele. Meni su bile dovoljne dve banane srednje veličine.

Na tanjir za tortu stavite ohlađeni patišpanj. Preko njega nanesite fil od pudinga iz one posude u kojoj ga ima manje. Lepo rasporedite. Na tu smesu ređajte kolutove banana tako da prekrijete celu površinu. Zatim, preko banana nanesite šlag od vanile. Stavite i drugu koru i blago je pritisnite rukama. Preko nanesite preostalu smesu od pudinga i njome okolo premažite celu tortu, u tanjem sloju.

Margarin za glazuru stavite u jednu posudu, pa na šporet, i pustite da se otopi i proključa. Potom ga sklonite sa šporeta i dodajte mu čokoladu izlomljenu na parčad, i malo ulja. Mešajte dok se sva čokolada ne otopi. Odmah prelijte tortu, jer se glazura brzo steže! Tortu čuvajte u frižideru.
Ja sam glazuru pripremala i stavljala sutradan, a do tada je torta strpljivo čekala u frižideru i lepo se stegla.


Pre no što krenem da nabrajam sve lepote ove torte, evo jedne napomene:

Ovo je bilo prvi put da tortu prelivam čokoladnom glazurom, tako da za to nisam imala provereni recept. Tražeći na internetu, ovaj recept mi je u pretrazi izašao prvi, pa još pod nazivom Savršena čokoladna glazura. Tu je bilo i puno pozitivnih komentara, te zato reših da baš po tom receptu i pravim glazuru. Sada to ne bih učinila, samo zato što se neverovatno brzo stegla (tome je sigurno doprinela i hladnoća torte) i što je bila vrlo nezgodna za sečenje - lomila se. Morala sam nožem sa zupcima lagano seći po površini torte, dok se ne bi probio debeli sloj čokolade. Glazura je, s druge strane, predivnog ukusa i podseća me na čokoladu kojom se prelivaju sladoledi, i divno je hrskava. Ipak, izgleda da se zbog margarina tako brzo stegla, da nisam uspela da je nanesem sa strane, već je ostala samo odozgo i zato je taj sloj tako debeo. Možda je trebalo da u smesu dodam i malo mleka, kako bi glazura bila tečnija. Dobra stvar je što je bila neverovatno ukusna, pa sam joj oprostila muke koje mi je zadala! Ukoliko imate provereni recept za čokoladnu glazuru, možete raditi po njemu. A možete i da ga napišete u komentaru. :)

 
Kao što sam i pretpostavljala, kombinacija karamele i banane je savršena, a kad se tome doda kremasti sloj sa ukusom vanile, mekani biskvit sa orasima i divna hrskava čokolada, uživanje je zagarantovano! Svi su se slojevi nekako stopili, njihovi se ukusi divno uklapaju i sve je jedna fantastična celina. Biskvit je mekan i vazdušast, a filovi vrlo kremasti, slatki taman koliko treba, a banana narušava monotoniju, i torti daje izvesnu svežinu. Po želji, možete tortu sa strane ukrasiti mlevenim orasima, lešnicima, bademima... Kao i svaka torta, i ova postaje sve lepša i lepša što duže stoji, pa je zato bolje napraviti je dan pre služenja.


Od pristupačnih i jednostavnih sastojaka možete dobiti jednu vrlo lepu poslasticu! Nadam se da sam uspela da vam prenesem svu njenu krasotu i probudila u vama želju da je napravite. Jako bih se radovala vašim utiscima. Možete mi pisati ovde, ili na fejsbuku. ♡


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари