Mirisno pecivo sa bundevom



Sve donedavno nisam znala koliko bundeva u pecivima može biti divna! Daje prekrasnu boju, vlažnost i posebnu aromu testu. 


Iako sam bundevu već koristila u ovom divnom kolaču, nisam znala kako će se pokazati u testima sa kvascem. Prvo što sam probala to je hleb sa bundevom (pisaću o njemu drugom prilikom) i bila sam oduševljena njime, pa sam odmah sutradan napravila i ove mekane, mirisne kolače.


Recept sam pronašla ovde i unela neznatne izmene, ali, pre nego krenem sa njim, da vam ukratko objasnim kako se dobija pire od bundeveZnajte da će se količina bundeve pečenjem smanjiti, pa ispecite nešto više (otprilike, duplo više) od onoga koliko stoji u receptu, a imajte na umu da je tu i kora koju ćete odbaciti (ja je pečem sa korom). Dakle, bundevu očistite od semenki, izrežite parče bundeve željene veličine (ili više njih) i stavite u tepsiju obloženu papirom za pečenje, tako da kora bude dole. Pecite u rerni na 180 stepeni dok ne omekša. Ja proveravam viljuškom da li je pečena, tako da vam ne mogu reći koliko joj vremena tačno treba da se ispeče. Kada se malo prohladi, kašičicom odvajam unutrašnjost bundeve od kore, izgnječim viljuškom, i pire je spreman! Bundeva obično bude suva nakon pečenja, odnosno, nema viška vode, ali možete je i propasirati ako želite.


Potrebni sastojci:

150 g vode
1 kašika suvog kvasca
75 g pirea od bundeve
50 g šećera + 1 kašika
30 g ulja
1 belanac
400 g brašna
prstohvat soli
🌸
1 žumance
džem od šljiva
🌸
cimet u prahu
šećer

 
Priprema:

U posudu za mešenje sipati toplu vodu, kvasac i kašiku šećera, izmešati i ostaviti 5 minuta da odstoji. Potom dodati pire od bundeve i promešati. Dodati šećer, belance i polovinu brašna (prosejanog). Izmešati varjačom. Dodati ulje, izmešati, pa dodati preostalo brašno i prstohvat soli. Zamesiti glatko i mekano testo. Staviti ga u činiju, prekriti krpom i ostaviti na toplom 2 sata. Potom, testo oklagijom rastanjiti na 5, 6 mm debljine. Čašom ili okruglom modlom prečnika 8 cm vaditi krugove. Na svaki staviti kašičicu džema. Preklopiti krug napola i prstima lagano stisnuti  rub oko nadeva. Spojiti dva kraja dobijenog polukruga. (Ovde pogledajte kako to izgleda) Dobijena peciva složiti u okruglu nauljenu tepsiju (kod mene ih je bilo dovoljno za tepsiju prečnika 32 cm) u koncentričnim krugovima, poput cveta, sa malim razmakom između, jer će narasti. Pokriti ih krpom i ostaviti da odstoje 1 sat. Pre samog pečenja premazati ih žumancetom pomešanim sa nekoliko kapi mleka (ili vode) i peći u rerni zagrejanoj na 200 stepeni.


Kada sam celu tepsiju napunila pecivom sa džemom, ostalo mi je samo malo testa, ali sasvim dovoljno da napravim nekoliko cimet-rolnica. Sve što treba uraditi jeste da preostalo testo malo ostavite da odstoji, zatim ga oklagijom razvučete u pravougaonik, premažete ga uljem, pospete šećerom i cimetom (ja sam otprilike, po ukusu), uvijete u rolatić, i izrežete rolnice (kao u ovom receptu). I njih ostavite da odstoje 1 sat (dosta će narasti), premažete žumancetom, svaku pospete kristal šećerom i pečete u nauljenoj tepsiji na 200 stepeni. Ako vam se ova varijanta više sviđa, vi možete od ukupne količine testa praviti samo rolnice. :)


Pecivo sa džemom je jako mekano, mirišljavo, i sa bogatim ukusom bundeve, dok je kod rolnica ukus cimeta preuzeo glavnu ulogu. Meni su se dopale obe verzije, s tim što mi je pecivo sa džemom bilo neobičnije i zanimljivije, jer se tu ukus bundeve baš oseti. Pravo jesenje (zimsko) pecivo!


Ako vam je dosadilo klasično testo za razne kiflice, buhtlice i ostala punjena peciva, probajte ovako nešto. Iako se čini da količinski tu nema mnogo bundeve, ona ipak daje pecivu ovu divnu boju i posebnu aromu. Ko voli kolače sa bundevom, voleće i ovo. Uz šolju čaja, to bi mogla biti divna popodnevna užina! Pišite mi svoje utiske ovde, ili na fejsbuk stranici.


Do narednog recepta, 

Prijatno!

Коментари