Falafel

Ukusno i vrlo zdravo jelo od nauta.


Naut, odnosno leblebiju, imala sam običaj jesti kao grickalicu kupljenu u prodavnici zdrave hrane. Dugo je ni u kom drugom obliku nisam probala. A, onda sam otkrila koliko ta namirnica može biti divna i u pravim jelima. Kako sam prvi put napravila Falafel znala sam da će često biti na mojoj trpezi.


Falafel su, zapravo, pljeskavice ili ćufte od nauta ili pasulja u koje se dodaju razni začini. Trebalo bi da se prže na ulju, ali ja kao zdraviju alternativu biram pečenje. Recept po kome ih pravim pronašla sam u nekom časopisu, ne znam kom, jer čuvam samo isečak. Takođe, nikada ne kuvam baš 200 g leblebija kako u receptu stoji, već oko 100 g i od toga dobijem, otprilike, sedam pljeskavica. Ostale sastojke dodajem po ukusu, pa tako možete i vi. A sada ću vam napisati mere koje su navedene u receptu. 


Sastojci:

200 g sirovih leblebija (nauta)
2 kašike brašna (ja stavim integralno)
1 manja glavica crnog luka
2 čena belog luka (ja koristim beli luk u prahu)
malo aleve paprike (može i ljuta)
so
biber
kašika do dve maslinovog ulja
3 kašike svežeg peršuna

🌸

Priprema:

Leblebiju potopiti u vodu veče pre pripreme i ostaviti je tako preko noći. Sutradan je ocediti (ja ih i isperem), staviti u dublju šerpu, preliti vodom i kuvati na umerenoj temperaturi. U receptu piše da je dovoljno sat vremena, ali kod mene se kuvala dosta duže. Zrna treba da bude mekana, ne da se raspadaju, ali pred raspadanjem. Tek pred kraj kuvanja je malo posolim. Skuvanu leblebiju ocediti, prohladiti, pa samleti. Ja je gnječim viljuškom jer su zrna dovoljno meka za tako nešto. Toj smesi dodati crni i beli luk, brašno, alevu papriku, so, biber, ulje i peršun i sve dobro sjediniti (umesiti). U originalnom receptu dodaje se još i kašičica kima i malo muskatnog oraha. Meni je sasvim lepo i bez toga. Od dobijene smese prave se ćufte ili pljeskavice koje se prže u dubokom ulju. Kao što rekoh, ja sam ih pekla u tepsiji obloženoj papirom za pečenje na temperaturi od oko 180 stepeni. Na pola pečenja sam ih okrenula kako bi se ravnomerno ispekle. Trebalo im je 20 minuta, najmanje, ali ipak budite obazrivi i na vreme ih okrenite na drugu stranu. Gotove su kada dobiju lepu rumenu boju i sa jedne i sa druge strane.


Ovo jelo je vrlo zasitljivo, 😀 vrlo ukusno, može se jesti i sa hlebom i bez njega, sa raznim sosevima, u lepinji ili sa naanom. Ukoliko jedete mlečne proizvode ovako spremljene naut-pljeske :) možete jesti sa kiselom pavlakom posutom suvim bosiljkom, jer se ukusi jako lepo slažu. Odlične su i u domaćoj lepinji sa ajvarom i kiselim krastavčićima. O leblebiji možete naći pregršt tekstova na internetu i videti koliko je zdrava, ali, čini mi se, malo zapostavljena namirnica. Ja to kod sebe polako menjam, pa tako i namaz od leblebija (humus) ume da se nađe na mom stolu. O njemu nešto više u nekom od narednih postova.


Do narednog recepta,

Prijatno! 

Коментари