Kukuruzne tortilje sa sosom od paradajza



Volite tortilje? Ja ih OBOŽAVAM! A, kukuruzne - posebno. 👌



Tortilje sam pravila na razne načine, ali uvek sa belim brašnom. Volim ih što se tako lako prave, a mogu biti i odlična zamena za hleb. Najviše ih volim sa nekim punjenjem od paradajza, i tada lako pojedem i četiri tortilje u jednom potezu. 😄
Bez obzira na to što mi se sviđaju i onakve tortilje kakve oduvek pravim, uvek ima mesta eksperimentisanju i isprobavanju drugih recepata. Tako mi je palo na pamet da napravim ove kukuruzne, a kako stvari stoje, taj recept neće uskoro biti menjan.




Kako Wikipedia kaže, tortilje su izvorno baš i bile kukuruzne pre dolaska Evropljana u Ameriku, a tortilja od pšeničnog brašna bila je inovacija nakon otkrića pšenice u Americi, dolaskom doseljenika iz Španije. Godinama su se kukuruzne tortilje jele na severu, severozapadu i severoistoku Meksika. U novije vreme su i druge zemlje počele da se interesuju za meksičku kuhinju. Kažu da se testo za tortilje radi bez kvasca, pa ga ni u mom receptu nema. ;) 

Evo koji su vam sastojci potrebni za ove ukusne tortilje:

-  300 g pšeničnog brašna
-  200 g kukuruznog brašna
-  1/2 kašičice soli
-  1/2 kašičice šećera
-  50 g suncokretovog ulja
-  1 kesica praška za pecivo
-  oko 200 ml mlake vode

🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿

Način pripreme:

U jednoj posudi sjediniti obe vrste brašna, prašak za pecivo, so i šećer, i sve dobro izmešati. Dodati ulje i vodu, te zamesiti testo. Pokriti ga krpom i ostaviti 2 sata da odmori. Nakon toga podeliti testo na 10-15 kuglica (u zavisnosti od toga u kakvom tiganju pečete, i želite li manje ili veće tortilje) i svaku od njih razvaljati tanko u krug, ili nešto približno krugu. :D Tortilje peći i sa jedne i sa druge strane na tiganju, sa vrlo malo ulja. Svaku ispečenu tortilju odmah urolati u krpu, ili stavljati u posudu koju ste zavukli u najlonsku kesu, kako bi ostale mekane i savitljive.


 


Po ovom receptu su tortilje jaaako ukusne, mekane i mnogo se brzo jedu. :D Ali, ukoliko vam ostanu od ručka, stavite ih u frižider, i samo malo podgrejte u rerni za večeru. Ja sam tako probala, pa su opet bile mekane i podjednako lepe kao dok su bile sveže. 😊  

Na početku posta sam spomenula da najviše volim da ih filujem nekim sosom od paradajza. Napisaću vam onaj koji najčešće spremam, a koji sam sama i osmislila. 🍅


Potrebni sastojci za sos od paradajza:

-  1 zelena paprika srednje veličine
-  pola glavice crnog luka
-  2 do 3 paradajza srednje veličine
-  150 g šampinjona (nije obavezno)
-  biber
-  so
-  malo suncokretovog ulja
-  začini (origano, bosiljak, beli luk u prahu)

🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼🌿🌼

Način pripreme:

Na malo ulja propržite sitno iseckanu papriku. Kada vidite da je skoro pa ispržena, dodajte sitno iseckan crni luk. Kada se sve to proprži dodate očišćene i iseckane šampinjone. Njima je potrebno malo više vremena da se proprže, zato što puste dosta vode. Kada su i oni isprženi dodate im oljušten i sitno, sitno iseckan paradajz, i ostavite da se krčka uz povremeno mešanje. Dodate so, biber i ostale začine po želji (ja stavljam sve navedeno). Da ne biste čekali da iz sosa ispari sva voda, pri kraju kuvanja možete mu dodati kašičicu brašna. Sos će se ubrzo zgusnuti, i možete ga skloniti sa šporeta. 




Tortilju preko sosa možete posoliti rendanim sirom ili kačkavaljem. I bez toga je sos izvrstan, ovo je samo dodatak. Ja jedem i ovako i onako. Za mene je ovo jedan od omiljenih obroka! Nadam se da će se i vama dopasti. A, ako probate, obavezno mi šaljite fotografije na stranicu bloga. ;)



Prijatno!






Коментари