Kukuruzni mafini sa sirom (Projice)


Za doručak, večeru ili užinu, nije važno! Ovi mafini uvek prijaju, a prave se jako brzo i lako, od malo sastojaka, pa možete u njima uživati kada god poželite.


Mislim da većina nas voli proju, zar ne? Barem ja ne poznajem nekoga ko je ne voli. A, otkad su kalupi za mafine postali popularni, postale su popularne i, takozvane, projice. Tu smo dobili mogućnost da u određene korpice stavljamo neke sastojke, u druge ne, u zavisnosti od toga ko šta voli, odnosno ne voli. :) Ja se pitam kako sam uopšte mogla bez kalupa za mafine!
 

Na ovaj recept uputila me je moja fejsbuk prijateljica Dijana, takođe ljubiteljka mafina. Neke njene kulinarske kreacije podelila sam već sa vama na stranici. Preporučeni recept sam izmenila tako da dobijem projice, da to ne budu samo slani mafini od belog brašna. I - dobila sam nešto prelepo


Sastojci:

2 jajeta
200 ml jogurta
80 g oštrog brašna (može i glatko)
30 g kukuruznog brašna
60 g palente
80 ml suncokretovog ulja
pola kašičice soli
100 - 150 g sira isečenog na kockice
susam, lan, suncokret...


Priprema:

U većoj posudi pomešati obe vrste brašna, palentu, C Pšenični griz, C Prašak za pecivo i so. U drugoj posudi umutiti jaja, dodati ulje i lepo sjediniti. Potom dodati jogurt, opet sjediniti, a onda postepeno dodavati sadržaj iz prve posude. Na kraju dodati i sir isečen na kockice. Smesu ne treba preterano mešati, već tek toliko da se sastojci sjedine. Pripremiti kalup za mafine. U svaki otvor staviti papirnu korpicu za pečenje i u njih uliti dobijenu smesu. Ima je tačno za 12 mafina. Svaki mafin posuti semenkama po želji. Peći u rerni zagrejanoj na 180˚C 10-15 minuta, odnosno, dok ne dobiju zlatnu boju. Kod mene se sve nekako ispeče brže nego što je to navedeno u receptima. :) Pečene mafine ostaviti da se prohlade u kalupu 10-ak minuta, a podom ih izvaditi.


Napomene:

- Mafini su prilično masni, što ih ne čini lošima, već naprotiv, jako mekanima. Ipak, ako baš ne volite da budu tako masni, možete staviti oko 60 ml ulja, ali, pretpostavljam, ne manje od toga. Nisam ih pravila sa tako manje ulja, tako da ne bih mogla da vam sa sigurnošću kažem kakvi su u tom slučaju.
- Izuzetno su ukusni sa semenkama suncokreta. To sam sada po prvi put probala, ranije sam ih posipala samo susamom. Da sam znala koliko je ukusno, na sve bih stavila suncokret. :) Ukusni su i sa susamom, ali sa suncokretom je to nešto posebno. Koristila sam pečeni suncokret, nisam uspela da nađem sirov.
- Pored sira, u smesu možete umešati i ajvar ili ljutenicu, spanać, sitno seckane kisele krastavčiće, seckane masline, i šta god vi volite.


Ovi mafini su jako mekani, prelepi i dok su topli, ali i kada se ohlade. Sutradan su, takođe, i dalje meki kao i prvog dana. Vrlo su zasitni! Prosto se tope u ustima. Odlično idu uz jogurt ili neku salatu. 


Nekad ih pravim u klasičnom izdanju, a nekad uz razne dodatke. Evo kakvi su mafini kada se u smesu doda malo obarenog spanaća. Preukusni su i vrlo zanimljivog izgleda! 


Ukoliko odlučite da spremite ove super mafine, pišite mi svoje utiske ovde ili na fejsbuk stranici. Unapred im se radujem! ♡

Do narednog recepta,

Prijatno!


* Recept je realizovan u saradnji sa C Slatka tradicija. Na njihovoj fejsbuk stranici u toku je nagradni konkurs koji traje do drugog maja, a tema je kolač pripremljen sa nekim od C proizvoda, a koji je idealan za ove prolećne dane. Više o tome pročitajte ovde.

Коментари