Letnja palenta


Lagano jelo koje se sprema vrlo brzo, a jako je ukusno, pritom i zdravo.


Da li ste znali da je palenta jelo koje je nastalo u severnoj Italiji? 😳 Može se spremati kao kaša (kačamak) ili ovako, zapečena u rerni.

Na recept koji vam danas pišem naišla sam tražeći recept za neko malo zanimljivije jelo od palente. Nazivi palenta i kačamak su, verujem, sinonimi, ali za mene je kačamak kada se palenta samo skuva i pomeša sa sirom, a, u ovakvom čvrstom obliku i sa raznim dodacima, više joj pristaje drugi naziv. :)


Ovaj recept je baš ono za čim sam tragala! Samo jedna mala izmena, i dobila sam najlepšu palentu ikad!

Potrebni sastojci:

2 sveže paprike srednje veličine (1 crvena i 1 zelena)
200 g palente
750 ml vode
1 veći paradajz
sir (po ukusu)
origano
peršun
so
ulje za prženje


Priprema:

Paprike operite i naseckajte malo sitnije, ali ne previše sitno. Ispržite ih na ulju. Sklonite sa šporeta. U veću posudu ulijte svu vodu, dodajte malo soli i kašiku ulja. Kada voda provri, polako dodajte brašno, neprestano mešajući, i kuvajte palentu dok se ne zgusne, svega par minuta. Sklonite je sa šporeta, dodajte u nju sir i isprženu papriku i lepo sve promešajte. Probajte je, da vidite koliko soli treba dodati. Nauljite tepsiju prečnika, otprilike, 24 cm, ne veću, i sipajte palentu u nju, lepo rasporedite i izravnajte. Paradajz isecite na tanje kolutove i prekrijte palentu njime. Pospite suvim origanom i peršunom. Pecite 15-20 minuta u rerni zagrejanoj na 200 stepeni.


Sačekajte oko pola sata da se palenta prohladi i da može lepo da se seče i - služite se! :) Vrlo je ukusna, sočna, miriše kao pica, a i izgledom podseća na nju. Svi sastojci se osete i čine da palenta ne bude više tako obična. Meni se dopada i topla, ali i kada se ohladi. Ako vam preostane, samo je prohlađenu stavite u frižider i izvadite malo ranije pre nego što mislite da je jedete, dakle, ne baš neposredno pre jela. Ja je obično spremam za večeru, i obavezno mi ostane i za doručak. 😊


Od tako malo sastojaka, za kratko vreme, možete dobiti vrlo ukusan obrok! Otkako sam otkrila ovaj recept, palentu ne spremam na drugi način. Ukoliko ne konzumirate mlečne proizvode, samo izbacite sir, i dobićete posnu verziju jela. Ne sumnjam da bi i tako bila vrlo ukusna!

Ne mogu pronaći originilani recept na internetu, možda ga više nema. Ako nekad budem uspela da ga pronađem, ostaviću link ovde.



Da li ste već probali palentu ovako spremljenu?

Na koji način je vi najčešće spremate?


Pišite mi utiske ovde ili na fejsbuk stranici!

  

Do narednog recepta,

Prijatno! 💗

Коментари