Posni hrskavi krekeri



Recept za ove krekere sam sama osmislila, jer sam prethodno na internetu tražila i tražila, i nisam našla recept koji mi odgovara. I bolje što ga nisam našla, jer tako ne bi nastala ova lepota od krekera.😊



Želela sam, pre svega, da budu posni, i, koliko-toliko zdravi. Naravno, to ništa ne vredi ako nisu ukusni! 😁 E, pa, ovi krekeri su sve to u jednom.


Potrebni sastojci:

250 g integralnog brašna
200 g pšeničnog brašna
50 g lanenog semena
50 g ovsenih pahuljica
220 ml vode
1 supena kašika suvog kvasca
100 do 150 ml suncokretovog ulja (ako ne koristite suncokretovo, verujem da može i sa nekim drugim)
                                                       1 do 2 kašičice soli, po ukusu                             
1 kašičica aleve paprike
još malo vode za premazivanje
malo susama za posipanje
još malo brašna, ako je potrebno




Način pripreme:

Prvo sameljite lan, ne potpuno, nije loše ako poneka semenkica ostane cela, lepše će izgledati. :) Ali, neka veći deo bude samleven. U veću posudu ulijte 220 ml tople vode, dodajte kvasac i promešajte. Dodajte i ulje i so. Zatim, dodajte obe vrste brašna koje ste prethodno sjedinili sa ovsenim pahuljicama i semenkama lana. Sve lepo sjedinite i umesite testo koje ne bi trebalo da bude baš tvrdo. A, ukoliko je potrebno, dodajte još malo brašna. Dobijeno testo treba razvući oklagijom na debljinu od oko 4 mm. Možete i deblje, onda će krekeri biti mekši, a ovako su baš hrskavi. Pomešajte malo vode sa alevom paprikom i time premažite razvučeno testo, a zatim ga pospite susamom.  Nakon toga, izrežite ga na pravougaonike željene veličine i dobijene krekere ređajte na pleh obložen papirom za pečenje. Dobićete jedan i po pleh krekera, a, ako ipak odlučite da krekeri budu deblji, mislim da ćete napuniti njima jedan pleh. Pecite ih u rerni zagrejanoj na 180 stepeni dok ne dobiju lepu boju i ne budu više mekani. Budite oprezni, jer su tanki i mogu lako da izgore. 




Jako, jako ukusna i ,,zarazna'' grickalica, pogodna za užinu, ili doručak i večeru (ako niste mnogo gladni 😄), kako želite. 😉 Meni se odlično slažu uz puter od kikirikija. Najbolje je pojesti ih istog dana kada su i napravljeni, jer sutradan budu malo tvrđi, no, i dalje odlični.
Javite mi ukoliko ih isprobate, pa i ako budete pravili neke izmene, slobodno komentarišite, biće mi drago da čitam vaša iskustva. A radovala bih se i fotografijama vaših kulinarskih majstorija, zato mi ih šaljite na facebook stranicu.



Do narednog recepta,

Prijatno!




Коментари